non

non

طراحی اپلیکیشن چیست؟

طراحی اپلیکیشن چیست؟

اپلیکیشن چیست؟

 

به نرم‌افزارهای مخصوص تلفن همراه اپلیکیشن میگویند

 

 

 

نکاتی که باید در طراحی اپلیکیشن‌ها به آن دقت شود

 

مهم‌ترین نکته در طراحی یک اپلیکیشن، رابط کاربری مناسب است. اپلیکیشن‌ها برای مخاطب طراحی می‌شوند و جلب رضایت آن‌ها بالاترین اولویت است.

 

در مورد کسب و کارها نیز طراحی اپلیکیشن نقش مهمی در جذب مخاطب دارد و می تواند ابزاری بسیار موثر در روند موفقیت یک بیزینس باشد.

در طراحی اپلیکیشن‌های موبایل هدف گذاری و برنامه‌ریزی عاملی مهم و تعیین کننده است.

 

گوشی‌های تلفن همراه دیگر صرفا وسیله‌ای برای برقرای تماس نیستند و مورد استفاده‌های بسیاری قرار می‌گیرند. به همین خاطر توسعه دهندگان اپلیکیشن به دنبال شناسایی نیازهای کاربران و ارائه محصولی مناسب برای پاسخگویی به این نیازها می‌باشند.

 

طراحی اپلیکیشن چیست؟

 

اپلیکیشن‌ها بسته‌های نرم افزاری هستند مختص گوشی‌های هوشمند که عملی خاص را برای کاربر نهایی و یا اپلیکیشنی دیگر انجام می‌دهند. به طور کلی سه نوع اپلیکیشن وجود دارد:

 

1- اپلیکیشن‌های محلی یا native

2- اپلیکیشن‌های هیبریدی

3- اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب (PWA)

 

با گسترش  سریع تلفن‌های هوشمند، رشد اپلیکیشن‌ها نیز سرعت یافته. به تبع رشد روز افزون رقابت در طراحی اپلیکیشن‌ها نیز بالا گرفته است.

 

 

 

 

 

مراحل طراحی اپلیکیشن

 

  • اولین مرحله در طراحی یک اپلیکیشن خوب و کاربردی تعیین هدف و ایده است.

  • بعد از هدف گذاری، باید یک توسعه دهنده ی مناسب برای پیاده سازی ایده خود بیابید  که ممکن است سخت باشد! چرا که افراد و کمپانی‌های زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند. برای انتخاب بهترین گزینه نیاز به جستجو و مشورت با افراد آگاه در این زمینه است. مشاهده و بررسی نمونه کارهای یک کمپانی نیز می‌تواند بسیار در تصمیم‌گیری کمک کننده باشد.

  • بعد از انتخاب یک توسعه دهنده مناسب، طراحی اولیه، ظاهر و رابط کاربری یک اپلیکیشن انجام می‌گیرد. رابط کاربری مناسب در کنار برنامه‌نویسی قوی یک اپلیکیشن کاربردی را ایجاد می‌کند.

  • برنامه‌نویسی و توسعه یک اپلیکیشن را میتوان طولانی‌ترین مرحله‌ی آن خواند.

  • بعد از ساخت نمونه های اولیه باید نسبت به تست یک اپلیکیشن اقدام کرد. برای تست آن می‌توان  اپلیکیشن را بر روی دستگاه‌های مختلف نصب و تست کرد.

  • بعد از آن در صورت وجود خطا در اپلیکیشن، رفع عیب‌های موجود صورت میگیرد.

  • در مرحله‌ی بعدی، اپلیکیشن را منتشر کرده و در اختیار کاربران نهایی قرار می‌دهیم. سپس در صورتی که مشکلی از سوی کاربران گزارش شود، با مشورت تیم فنی نسبت به رفع آن اقدام می‌شود.

  • آخرین مرحله، پشتیبانی است. اقدامات صورت گرفته در پشتیبانی شامل بروزرسانی و رفع تدریجی نواقص موجود می‌باشد تا بهترین تجربه و عالی ترین خدمات به کاربران ارائه شود.

منبع : سایت رویش نوین


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد